l detectingpeople.dk › Detektor › Mønter › Mønter uden ID
detectingpeople.dk
Udvid/Kollaps indhold Detecting People

Udvid/Kollaps indhold Bruger Info

Velkommen Gæst

Hvem er hvor: 1 Gæster

Detektor › Mønter › Mønter uden ID

Hjem

Nyeste fund
/

kommentarer

Mest sete
/

bedømte


 DetektorMønter › Mønter uden ID 
Retur til oversigt Vis/skjul billede information Slideshow BILLEDE 742/919 Send dette billede som et e-postkort Se forrige billede Se næste billede
Erik Menved 1286-1319, Nørrejylland, JS256 
Tak til Ib for ID.
Nøgleord: jesper minelab x-terra 70 borgerkrigsmønt menved

Erik Menved 1286-1319, Nørrejylland, JS256
Tak til Ib for ID.
 
 
Billede information
Tilføjet af:Coinshooter
Landsdel:Anden
Fundet med:Andet
Album navn:Mønter uden ID
Foreslå et andet album. Klik her.
Nøgleord:jesper minelab x-terra 70 borgerkrigsmønt menved
Vist:121 gange
URL:www.detecting.dk/coppermine/displayimage/pid=24877.html
 krausei [23. Marts 2008 kl. 06:12]
  Erik Menved 1286-1319, Nørrejylland, JS256 - tillykke!
 Chris [23. Marts 2008 kl. 20:26]
  MÃ¥ jeg fÃ¥ en link?
 krausei [23. Marts 2008 kl. 20:46]
  Link til Dansk Mønt: www.gladsaxegymnasium..../mb489.htm
 Chris [23. Marts 2008 kl. 21:36]
  Tak for det- skal det forstÃ¥es at de kloge er uenige om den er møntet i Ribe eller Nørre Jylland; ogsÃ¥ datomæssigt?
 krausei [23. Marts 2008 kl. 22:12]
  Jeg er ikke den store møntkender, men sÃ¥dan tolker jeg det. Ribe eller Nørrejylland er der ueninghed om, mens Ã¥rstallet bare er mere eller mindre præciseret. MÃ¥ske der er nogen der ved mere om dette?
 Peter [26. Marts 2008 kl. 13:37]
  Der er flere af disse mønter hvor der er uenighed om prægested. Mange er oprindeligt placeret pga skattefund fra før detektortiden, og andre er bestemt ud fra præget. Har talt med Sømod, og han erkender at der er flere fejl i hans eget værk, og han er ked af at det er blevet som det er blevet. SÃ¥ faktuelt bestemmer man stadig fundsted ud fra MB. Det bør vi dog lave om pÃ¥. Jeg har dog ikke oplevet natmus i deres tilbagemeldinger giver deres bud pÃ¥ prægested. Da der ikke er data pÃ¥ dette omrÃ¥de ....Endnu
 Jesper [26. Marts 2008 kl. 18:35]
  @Peter. Du skriver at Sømod er ked af at "det er blevet som det er blevet". Kan du uddybe dette?
 Peter [27. Marts 2008 kl. 05:21]
  Jeg har været i dialog med ham ved flere lejligheder. Og jeg fortalte ham til at starte med at jeg stolt brugte hans bog som bestemmelse. Han fortalte, at der var mange fejl i den, og havde han vidst det han vidste i dag, var den ikke kommet ud. Han har jo slÃ¥et flere mønter sammen og flyttet rundt pÃ¥ prægesteder, og det er han set i bagklogskabens lys ikke tilfreds med. SÃ¥ hans rÃ¥d var at tage den med et gran salt. SÃ¥ jeg bruger den som opslagsværk da den er fortrinligt til det, og bruger sÃ¥ konkordancen til MB
 Jesper [27. Marts 2008 kl. 18:54]
  Ja ok. Men den kan han nu roligt være stolt af. Man bliver jo altid klogere med tiden. MÃ¥ske kan du lokke ham til at lave en ny udgave!
 Jesper [27. Marts 2008 kl. 18:58]
  Det meget store antal fibulaer der idag findes, ja nærmest dagligt mÃ¥ ogsÃ¥ give nogle andre fakta pÃ¥ bordet end man tidligere har kendt til. MÃ¥ske det ogsÃ¥ giver anledning til at nogle bøger skal tilrettes lidt. Hvor mange 1771ére er der fundet i Thy i Ã¥r og hvor mange fibulaer er der fundet ... har du et bud Siff?
 tommy [27. Marts 2008 kl. 19:31]
  Tror der er fundet flere fibler end 1771'ere i Thy - i hvert fald den seneree tid. Vinker
 Peter [28. Marts 2008 kl. 04:33]
  Det var netop det vi havde dialogen om. At fÃ¥ indsamletalt det nye data der er kommet frem i de senere Ã¥r (detektorfund)

Udvid/Kollaps indhold Album links

Udvid/Kollaps indhold Leksikon

Udvid/Kollaps indhold Dagen i dag i historien