detectingpeople.dk › Forum › Udstyr og teknik › Detektorer › Til skolebrug.
detectingpeople.dk
Udvid/Kollaps indhold Detecting People

Udvid/Kollaps indhold Bruger Info

Velkommen Gæst

Hvem er hvor: 2 Gæster

Forum › Udstyr og teknik › Detektorer › Til skolebrug.
Til skolebrug.
Alt om detektorer og søgehoveder. Her stilles alle spørgsmål vedr. detektorer såsom søgedybder, følsomhed, Double "D" osv.
Skriv ny trÃ¥d   Besvar indlægget   Printvenlig side     Forum indeksDetektorer
Vis foregÃ¥ende trÃ¥d :: Vis næste trÃ¥d  
Forfatter Besked
Paracelsus [xParacelsus]Medlem


Indmeldt: Mar 18, 2008
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Lør Jan 03, 2009 6:24 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

[html] Se! <br />Jeg underviser jo til dagligt flere klassetrin i historie, og forsøger at gøre min undervisning så spændende, som muligt.<br />Jeg har flere gange haft nogle fund med til eleverne, som vi har studeret og snakket en del om. Flere af dem har udtrykt ønske om at komme med på detektortur. Mellemtrinet (5.-6. klasse) synes at det er spændnde med en regulær skattejagt, og er iøvrigt ligeglade med, m det er guld eller jern, bare det er historie. De større klasser får pludselig fornemmelsen af at stå med historien mellem hænderne. Jeg havde en elev som dinglede ud og købte en 500-kronersmaskine og fandt en belgisk mønt fra 1962. Så var han tændt.<br /><br />I de her "nye indlæringsmetoder og læringsstile"-tider prøver man at undgå for meget røv-til-bænk-undervisning og i stedet få eleverne til at være en aktiv del af såvel planlægning, som afvikling, af undervisningen.<br />Med det i baghovedet, sagde jeg til min leder, at vi blev nødt til at investere i detektorer. Svaret var meget overraskende: "Det var da en fantastisk idé!"<br /><br />Jeg er igang med at stykke et undervisningsforløb sammen, som mere hælder mod at være et kursus, hvor man får en introduktion til amatørarkæologi, kortlæsning, lovgivning og anden teori, verbrugen af de elektroniske værktøjer, man har til rådighed (DKC, Arealinfo, KMS, KUAS, Skov- og Natur, osv.), til hvordan man kontakter lodsejere, afsøger, vurderer og behandler fund, markerer på kort og med GPS, samt hvordan man kontakter museet, og hvad der derefter sker.<br />Forløbet løber over ca. 15-20 lektioner.<br /><br />Nu skal jeg så ha&#39; købt detektorer.<br />Som alle ved, så er der ikke penge til noget som helst, i den danske folkeskole, og det, at jeg køber tre detektorer gør garanteret, at tre-fire årgange ikke får nye historiebøger.<br />Jeg har kikket på nogle børnevenlige maskiner og vil meget gerne have jeres vurdering, af de maskiner, jeg har valgt at kikke på.<br /><br />- Deep Seeker<br />- Bounty Hunter Fast Tracker<br />- Scan Master Gold ID<br />- Viking 5<br />- Black Night Magpie Plus<br /><br />Som man kan se, så ligger de i prisklassen under 1000,- stk. (inkl fragt).<br />Har man andre bud, så kom gerne med dem! [/html]
Tilbage til toppen
Denarius [xdenarius]

Indmeldt: Jun 28, 2006
Indlæg: -1
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Lør Jan 03, 2009 7:01 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

Fantastisk at høre. Men tag dog at få din chef til at punge ud med penge til et par X-Terra 30'er.
Tilbage til toppen
tommy [xtommy]Medlem


Indmeldt: Apr 30, 2006
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Lør Jan 03, 2009 7:33 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

Hørt Peder!
@Jannick - prøv dog at finde nogle sponsorer. Tag evt. fat i den lokale avis og lav noget pr. Held og lykke med projektet.
Tilbage til toppen
Heelgrasper [xHeelgrasper]Medlem


Indmeldt: Aug 02, 2006
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Lør Jan 03, 2009 8:50 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

[html] En fornuftigt begrundet ansøgning til fx Tuborgfondet kunne evt. også kaste noget af sig. Det kunne jo også være, at der var nogle lokale samarbejdspartnere, der kunne tænke sig at være med til finansere indkøbet mod at kunne bruge detektorer på tidspunkter, hvor skolen ikke skal bruge dem. Fx hvis nærmeste museum kunne tænke sig at lave noget arkæologisk sommerskole i stil med det, Danmarks Borgcenter laver (se <a href="http://www.museerne.dk/content/dk4/formidling/bornenes_borgcenter/borgforskerspirer">http://www.museerne.dk/content/dk4/formidling/bornenes_borgcenter/borgforskerspirer</a> ). [/html]
Tilbage til toppen
bfodnes [xbfodnes]Medlem


Indmeldt: Jul 31, 2006
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Søn Jan 04, 2009 2:31 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

[html] Hei.<br /><br />Fint tiltak du har der...<br /><br />De søkerene du nevner ville jeg personelig ikke valgt til det formålet.<br /><br />Jeg ville sett om jeg kunne få tak i 3-4 tesoro Silver umax eller Compadre.<br /><br />Enkle fine søkere med veldig god jerndisc. Og solide - lette - og følsomme.<br /><br />Du vil ikke trenge display og heller ikke mange innstillinger å plundre med.<br /><br />jeg begynnte med tesoro og ser alltid tilbake til den fine søkingen med dette merket.. [/html]
Tilbage til toppen
bfodnes [xbfodnes]Medlem


Indmeldt: Jul 31, 2006
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Søn Jan 04, 2009 4:52 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

[html] Som innkjøp til skolebruk blir det vel momsfritt og tollfritt..<br /><br />Er det riktig?<br /> [/html]
Tilbage til toppen
Paracelsus [xParacelsus]Medlem


Indmeldt: Mar 18, 2008
Indlæg: 0
Gå til Profil
Send en PM

IndlægSkrevet: Søn Jan 04, 2009 6:21 am    TrÃ¥d: Til skolebrug. Besvar, med citat

Jo, Bjørn. Det er det, forstået på den måde, at vi betaler momsen, men får den refunderet. Tolden skal betales.
Tilbage til toppen
Vis ikke trÃ¥de ældre end:   
Skriv ny trÃ¥d   Besvar indlægget   Printvenlig side     Forum indeksDetektorer Alle tidspunkter er GMT + 1 Timer
Side 1 af 1


GÃ¥ til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
Du kan ikke tilføje filer i dette forum
Du kan ikke downloade filer fra dette forum